Terugbetaling van een implanteerbare hartdefibrillator

De ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) betaalt een implanteerbare hartdefibrillator terug die geplaatst is in een ziekenhuis dat de revalidatieovereenkomst heeft onderschreven.


In welke gevallen betaalt de ziekteverzekering een implanteerbare hartdefibrillator terug?

 
De ziekteverzekering betaalt een implanteerbare hartdefibrillator terug als aan de volgende 3 voorwaarden voldaan: 
 
Ter attentie van de verdelers van implantaten:

Hoe verkrijgt men de terugbetaling van een implanteerbare hartdefibrillator?

 
Als gespecialiseerde arts die in een ziekenhuis werkt dat de overeenkomst heeft ondertekend, volgt u de stappen van de procedure: 
  1. Log in op de online toepassing QERMID implanteerbare hartdefibrillatoren en voer de medische en materiële gegevens van uw patiënt in.
    Als u nog niet ingelogd bent op deze online toepassing, leest u hier hoe u inlogt op QERMID@defibrillatoren.
  2. Een van uw verantwoordelijke collega's cardiologen-elektrofysiologen valideert deze gegevens.
  3. De online toepassing maakt automatisch een PDF-bestand aan dat u moet afdrukken (medisch verslag en aanvraagformulier tot terugbetaling).
  4. Een van uw verantwoordelijke collega's cardiologen-elektrofysiologen ondertekent de afdruk van het bestand. 
 
Opgelet: Na de ingreep moet(en):
  • de registratie in Qermid binnen de 30 dagen na de implantatie gebeuren
  • de ondertekende originele formulieren naar het ziekenfonds van uw patiënt worden gestuurd (dit mag ten laatste samen met de facturatie gebeuren)

Meer informatie

Contacten

 

Laatst aangepast op 06 juli 2018