Terugbetaling van een implanteerbare hartdefibrillator

De ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) betaalt een implanteerbare hartdefibrillator terug die geplaatst is in een ziekenhuis dat de revalidatieovereenkomst heeft onderschreven.


In welke gevallen betaalt de ziekteverzekering een implanteerbare hartdefibrillator terug?

 
De ziekteverzekering betaalt een implanteerbare hartdefibrillator terug als aan de volgende 3 voorwaarden voldaan: 
 
Ter attentie van de verdelers van implantaten:

Hoe verkrijgt men de terugbetaling van een implanteerbare hartdefibrillator?

 
Als gespecialiseerde arts werkend in een ziekenhuis dat de overeenkomst heeft ondertekend, volgt u de stappen van de procedure: 
  1. Log in op de online toepassing QERMID implanteerbare hartdefibrillatoren en voer de medische en materiële gegevens van uw patiënt in.
    Als u nog niet ingelogd bent op deze online toepassing, leest u hier hoe u inlogt op QERMID@defibrillatoren.

  2. Eén van uw verantwoordelijke collega's cardiologen-elektrofysiologen valideert deze gegevens op Qermid binnen de 30 dagen na de implantatie.

  3. Na administratieve controle van de aanvraag door de Dienst, moet u het document, automatisch gemaakt door de toepassing, afdrukken en sturen naar het ziekenfonds van uw patiënt (dit mag ten laatste samen met de facturatie gebeuren).

Meer informatie

Contacten

 

Laatst aangepast op 12 september 2018