Zoeken
Deze zoekmotor laat u toe om te zoeken in alle webpagina’s. U kunt uw opzoeking ook verfijnen door de filters in het linkermenu te gebruiken (doelgroep, thema, datum bijwerking).
1081 tot 1095 van 18437 resultaten

Beheersysteem voor informatieveiligheid
Sinds juni 2014 is ons beheersysteem voor informatieveiligheid gecertificeerd volgens de internationale norm ISO27001

Directie controle en beheer van de toegankelijkheidsgegevens van de Dienst voor administratieve controle
Om ervoor te zorgen dat de burgers op correcte wijze geneeskundige verzorging en uitkeringen kunnen genieten, controleert en beheert onze directie de gegevens inzake administratieve en financiële toegankelijkheid van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen.

Dienst voor administratieve controle - De Directie controle en responsabilisering van de V.I. en strijd tegen de sociale fraude
Onze directie ziet erop toe dat de ziekenfondsen (de verzekeringsinstellingen of V.I.) de regelgeving van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen (GVU) correct en uniform toepassen. Onze directie strijdt daarnaast ook tegen de sociale fraude.
Onze directie telt 2 afdelingen.

Dienst voor administratieve controle: de Juridische dienst
Onze dienst bereidt de administratieve beslissingen van de algemene directeur van de DAC voor (sancties of schorsingen). Wij beheren de geschillen van de DAC en bereiden de regelgevende teksten van de DAC voor.

De Dienst voor administratieve controle: ondersteunende diensten
De Algemene directie van de Dienst voor Administratieve Controle (DAC) krijgt ondersteuning van de Juridische dienst, de Dienst secretariaat en documentatiebeheer, de Cel financiële responsabilisering en, de strategische staf (IT, HR, Communicatie en BBO).

Het Fonds voor de medische ongevallen
De medewerkers van onze 5 kerndiensten hebben alvast één ding gemeen: ze bouwen allemaal mee aan de sectoren van de geneeskundige verzorging en de uitkeringen. De meesten van hen werken aan de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) of de uitkeringsverzekering. Een aantal anderen werken bij het Fonds voor de medische ongevallen (FMO) en behandelen de schadevergoeding die voortvloeit uit geneeskundige verzorging.

De Dienst voor uitkeringen: Directie dossiers sociaal verzekerden
Onze Dienst voor uitkeringen kreeg een nieuwe directie: de Directie dossiers sociaal verzekerden staat in voor de administratieve aspecten van de arbeidsongeschiktheid. Zij bestaat uit 3 afdelingen.

De Dienst voor uitkeringen: Directie reglementering en geschillen
De Directie reglementering en geschillen bestaat uit een Afdeling geschillen en administratieve beslissingen en een Afdeling Belgische wetgeving en elektronische stromen.

Structurele bijsturing en wegwerken achterstand Fonds voor de Medische Ongevallen: actieplan 2021
Het Fonds voor de Medische Ongevallen (FMO) keurde een actieplan goed om zijn werking te verbeteren zodat het dossiers sneller kan afronden. Het actieplan bestaat uit een structurele bijsturing van de dossierbehandeling en de oprichting van een tijdelijke taskforce om de achterstand weg te werken.

De Dienst voor administratieve controle
De medewerkers van onze 5 kerndiensten hebben alvast één ding gemeen: ze bouwen allemaal mee aan de sectoren van de geneeskundige verzorging en de uitkeringen. De meesten van hen werken aan de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) of de uitkeringsverzekering. Een aantal anderen behandelen de schadevergoeding die voortvloeit uit geneeskundige verzorging. De Dienst voor administratieve controle (DAC) is een van de kerndiensten.

De Dienst voor uitkeringen
De medewerkers van onze 5 kerndiensten hebben alvast één ding gemeen: ze bouwen allemaal mee aan de sectoren van de geneeskundige verzorging en de uitkeringen. De meesten van hen werken aan de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) of de uitkeringsverzekering. Een aantal anderen behandelen de schadevergoeding die voortvloeit uit geneeskundige verzorging. De Dienst voor uitkeringen is een van de kerndiensten.

De Dienst voor geneeskundige verzorging
De medewerkers van onze 5 kerndiensten hebben alvast één ding gemeen: ze bouwen allemaal mee aan de sectoren van de geneeskundige verzorging en de uitkeringen. De meesten van hen werken aan de ziekteverzekering (verzekering voor geneeskundige verzorging) of de uitkeringsverzekering. Een aantal anderen behandelen de schadevergoeding die voortvloeit uit geneeskundige verzorging. De Dienst voor geneeskundige verzorging is een van de kerndiensten.