print

Zoeken

Deze zoekmotor laat u toe om te zoeken in alle webpagina’s. U kunt uw opzoeking ook verfijnen door de filters in het linkermenu te gebruiken (doelgroep, ​thema,  datum bijwerking).

 

91 tot 105 van 19065 resultaten

Het RIZIV, een e-instelling ook voor zijn personeel

Wij engageren ons ook voor de informatisering naar ons personeel toe. Onze Dienst voor uitkeringen is gestart met de ontwikkeling van een nieuwe toepassing die een elektronisch beheer van de invaliditeitsdossiers mogelijk maakt, wat een onbetwistbare tijdwinst voor het personeel is.

Voortaan is intern ook een onlinebibliotheek beschikbaar, waardoor de medewerkers gemakkelijker opzoekingen kunnen verrichten.

Datum 08-11-2023

E-Instelling

Datum 08-11-2023

3 markante feiten over het Fonds voor de Medische Ongevallen in 2014

Een masterplan bepaalt vanaf nu de maatregelen om de achterstand van de dossiers van het Fonds voor de Medische Ongevallen (FMO) van het RIZIV weg te werken en om de continue toestroom van aanvragen aan te pakken. Een eerste slachtoffer van een medisch ongeval heeft overigens eind 2014 een uitkering ontvangen.

Datum 08-11-2023

3 markante feiten van de Dienst voor administratieve controle in 2014

De strijd tegen de sociale fraude, de hervorming van de verhoogde tegemoetkoming en het nieuwe systeem om de financiële responsabilisering van de verzekeringsinstellingen te evalueren: 3 markante feiten van onze Dienst voor administratieve controle (DAC) in 2014.

Datum 08-11-2023

2 markante feiten van de Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle in 2014

De vertegenwoordigers van ziekenfondsen en zorgverleners doen een beroep op onze Dienst voor geneeskundige evaluatie en controle (DGEC) en het zwaartepunt van de DGEC-controles verschuift van individuele naar thematische controles: 2 markante feiten van onze DGEC in 2014.

Datum 08-11-2023

In 2014 vierde het RIZIV zijn 50-jarige bestaan!

50 jaar in 2014! Die verjaardag was de gelegenheid om de belangrijke fases van de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen (GVU-verzekering) te belichten en om na te denken over haar toekomst, maar ook om met het brede publiek te communiceren over de kwaliteit van ons gezondheidssysteem.

Datum 08-11-2023

3 markante feiten van de Dienst voor uitkeringen in 2014

In 10 jaar is het aantal invaliden met 54% gestegen. Om het systeem van de arbeidsongeschiktheid beheersbaar te houden, heeft de Dienst voor uitkeringen in 2014  de volgende initiatieven genomen.

Datum 08-11-2023

3 markante feiten van de Algemeen Ondersteunende Diensten in 2014

Een belangrijk colloquium over het thema "Geneeskundige verzorging en uitkeringen", het certificaat ISO 27001 voor het beheer van de informatieveiligheid en het kwaliteitslabel SMILEY voor onze controle op de hygiëne in ons bedrijfsrestaurant: 3 markante feiten voor de Algemeen ondersteunende diensten van het RIZIV in 2014.

Datum 08-11-2023

3 markante feiten van de Dienst voor geneeskundige verzorging in 2014

Een Witboek voor een betere toegang tot de zorg, informatisering van de aanvragen om terugbetaling van bepaalde geneesmiddelen goed te keuren, de komst van een nieuwe partij in de medische verkiezingen: 3 markante feiten van onze Dienst voor geneeskundige verzorging in 2014.

Datum 08-11-2023

Markante feiten in 2014

Datum 08-11-2023

Onze jaarbalans 2014: nieuw in alle opzichten!

Dit jaarverslag 2014 stelt onze activiteiten 2014 op een nieuwe manier voor, zowel qua vorm als qua inhoud: een volledig digitale, in onze website geïntegreerde, versie en vooral een uitgesproken moderne visie op de verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen.

Datum 08-11-2023

De identiteitskaart 2014 van het RIZIV

Onze identiteitskaart vermeldt onze voornaamste opdrachten, onze financiële middelen maar ook onze menselijke middelen.

Datum 08-11-2023

De voornaamste opdrachten van het RIZIV

Wij spelen een sleutelrol in de geneeskundige verzorging en de arbeidsongeschiktheid. Hierna volgen onze voornaamste opdrachten. Als instelling staat het RIZIV onder het gezag van de minister van Sociale Zaken.

Datum 08-11-2023

De strategie van het RIZIV in 2014

In het kader van een strategie op lange termijn hebben we veel  geïnvesteerd in de modernisering van onze organisatie, onze processen,  onze arbeidsvoorwaarden en onze dienstverlening

Die modernisering is nauw gelinkt aan onze driejaarlijkse bestuursovereenkomsten.

De ervaring uit de Lean Academy omzetten in de praktijk en ons milieubeleid ontwikkelen in 2014 passen eveneens in deze moderniseringsstrategie.

Datum 08-11-2023