print

MyCareNet voor de kinesitherapeut

Als kinesitherapeut biedt het MyCareNet-platform u verschillende diensten aan om de communicatie met het ziekenfonds van uw patiënten te vereenvoudigen.

Op deze pagina:

Welke diensten kan u gebruiken als kinesitherapeut?

U hebt toegang tot volgende MyCareNet-diensten en informatie:

  • Gegevens uitwisselen met adviserend artsen van ziekenfondsen via eAgreement
    eAgreement maakt het mogelijk om kennisgevingen en akkoordaanvragen elektronisch te versturen naar de ziekenfondsen. U ontvangt de akkoorden van de adviserend artsen van de ziekenfondsen elektronisch en alle gegevensuitwisseling in dat kader verloopt elektronisch.
    U bent verplicht om deze dienst te gebruiken om verstrekkingen elektronisch te kunnen attesteren.
  • Factureren in derdebetaler via eFact
    Via de elektronische facturatie kan u makkelijk in derdebetaler aanrekenen. Het ziekenfonds betaalt u binnen de twee weken nadat zij de gegevens ontvangen hebben.
  • Attesteren via eAttest
    U kan de getuigschriften voor verstrekte hulp elektronisch doorsturen naar het ziekenfonds van de patiënt via eAttest wanneer de patiënt het volledige bedrag vooraf betaalt.
  • Consulteren van de verzekerbaarheid via de dienst Member Data
    Member Data biedt informatie over het verzekeringsstatuut van de patiënt.

Voor informatie over deze diensten en het gebruik ervan, kan u op de informatieve MyCareNet-site van het Nationaal intermutualistisch college (NIC) terecht.

Hoe krijgt u toegang tot deze diensten?

Al deze diensten zijn beschikbaar via uw softwarepakket als dat voor MyCarenet de nodige ontwikkelingen heeft gedaan en daartoe werd erkend.
De dienst Member Data is ook beschikbaar op als webtoepassing op het MyCarenet-portaal.

Contacten

Regelgeving inzake kinesitherapie

Indien u vragen hebt over de inhoud van de overeenkomst of van de nomenclatuur kunt u onze medewerkers contacteren op het volgende mailadres: kinenom@riziv-inami.fgov.be